Na co dzień pracuję w dwóch liceach, w tym w wyjątkowej szkole Mental Arts, gdzie prowadzę autorskie warsztaty, takie jak:
Jestem także opiekunem koła naukowego Common Finance, które składa się ze wspaniałych, ambitnych i kreatywnych młodych ludzi. Dodatkowo przygotowuję do Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej. Od ponad dwóch lat zajmuję się mentoringiem i tutoringiem, gdzie wspieram młodych dorosłych w rozwijaniu ich potencjału oraz realizacji celów edukacyjnych i zawodowych.
Od ponad 7 lat zajmuję się edukacją, wspierając uczniów w zdobywaniu wiedzy, umiejętności i odpowiednich postaw. Wszystko rozpoczęło się od prowadzenia indywidualnych lekcji matematyki, od licealistów po studentów. Uczyłem się jak dostosować plan rozwoju do potrzeb podopiecznego.
Podczas swojego doświadczenia w szkole, poszerzyłem zakres swoich działań
o edukację finansową, ekonomię i psychologię – dziedziny, które uważam za kluczowe w budowaniu świadomej i niezależnej przyszłości.
W ramach swojej pracy stworzyłem autorski program edukacyjny z zakresu finansów, łączący teorię z praktyką. Program składa się z czterech modułów:
Ekonomia w pigułce,
Psychologia pieniędzy,
Finanse w praktyce,
Inwestowanie.
Mój program zawiera ponad 2000 slajdów oraz ponad 40 case studies, które pomagają uczniom zrozumieć i zastosować wiedzę w realnych sytuacjach. Materiały są oparte na sprawdzonych źródłach, a treści mają praktyczną wartość – bez zbędnej teorii czy pustych frazesów, skupiając się na najważniejszych aspektach finansowej niezależności, od zarządzania budżetem po świadome inwestowanie.
Program odpowiada na fundamentalne potrzeby każdego, kto chce świadomie funkcjonować w świecie opartym na pieniądzach.
Zawsze uważałem, że autentyczność jest kluczem do budowania czegoś wartościowego, dlatego chciałbym opowiedzieć Ci trochę o sobie:
O mojej drodze, doświadczeniach i tym, co mnie napędza do działania.
W ciągu ostatnich 7 lat ukończyłem dwa kierunki studiów.
Z wykształcenia jestem:
Inżynierem Logistyki,
Magistrem Ekonomii (studia anglojęzyczne)
Skończyłem również dwa kierunki podyplomowe:
Przygotowanie pedagogiczne,
Biznes i Zarządzanie,
Obecnie kontynuuję naukę - jestem na drugim roku Psychologii.
Studia pozwalają mi na rozwój unikalnego połączenia psychologii
i ekonomii – dziedzin, które razem tworzą tzw. Ekonomię behawioralną
– naukę badającą ludzkie decyzje, emocje i motywacje w codziennym życiu.
Wciąż zdobywana wiedza pozwala mi stawać się lepszym nauczycielem
i przekazywać młodym ludziom nie tylko teoretyczne informacje, ale także zrozumienie mechanizmów, które kształtują ich codzienne decyzje. Dla mnie dydaktyka to coś więcej niż nauczanie – to wspieranie rozwoju, budowanie świadomości i inspirowanie innych do odkrywania swoich możliwości.
Nieustannie rozwijam się, nie tylko studiując, ale także czytając i szukając nowych sposobów na to, by poszerzać swoje kompetencje. W przyszłości rozważam rozpocząć Doktorat, by jeszcze bardziej pogłębić swoją wiedzę i umiejętności naukowo dydaktyczne.
Był to czas ciągłego przełamywania szklanych sufitów, przekraczania własnych granic i wykazywania olbrzymiej cierpliwości.
Wszystko rozpoczęło się od stworzenia YCI – Young Cooperating Investors.
Była to inicjatywa, która powstała z potrzeby uczestniczenia w środowisku złożonego z młodych ludzi, którzy świadomie chcą podchodzić do finansów i inwestowania. Pierwszym krokiem było uruchomienie serwera na Discordzie, pełniącego rolę interaktywnego forum. Następnie powstał profil na Instagramie, który dostarczał edukacyjne treści z zakresu szeroko pojętej przedsiębiorczości.
Jednak brakowało mi w tym wszystkim indywidualnego podejścia i bezpośredniego kontaktu z uczniem. Uważam, że relacja uczeń-nauczyciel jest kluczowa dla skutecznego procesu edukacyjnego.
Między innymi stąd wzięła się potrzeba pracy w szkole. Wraz z poświęceniem i upływem czasu edukacyjna strona YCI zaczęła rosnąć, dlatego też pojawiła się potrzeba nazwania, a tym samym utworzenia przestrzeni dedykowanej wyłącznie edukacji finansowej i przedsiębiorczej. Tak narodziło się AMI – Akademia Młodego Inwestora.
Moim celem jest, aby AMI stało się miejscem dostępnym dla każdego młodego człowieka, który chce rozwijać swoje kompetencje przedsiębiorcze. Chcę, aby było to środowisko, które inspiruje do działania, dostarcza narzędzi do podejmowania świadomych decyzji i pomaga budować niezależność na każdym etapie życia.
Wierzę, że Akademia stanie się społecznością ludzi, którzy chcą świadomie kształtować swoją przyszłość, zresztą to już się dzieje...
KONTAKT:
© 2025 Bartosz Radziewicz